Din kurv
0

Sådan kommer du igang

Når du har tilmeldt dig et forløb på hjemmesiden, vil du modtage en velkomst mail. Derefter vil jeg gøre dit materiale klar, så det ligger til dig i den afdeling du har valgt, på din første mødedag. Du møder så op på den kommende mødedag, og det er en god ide’, at have god tid, den første gang. Du kan henvende dig til min hjælper, hvor du vil få udleveret et nummer og dit materiale, og I vil ordne betaling osv. Derefter vil du blive vejet og få lavet en kropsanalyse strimmel, som jeg vil gennemgå med dig. Så vil der være tid til en kop kaffe/ te, eller vand og at sætte sig ned og evt. snakke med nogen af de andre på holdet, mens jeg vejer de andre, der er mødt op.

Jeg vejer i en times tid, og derefter er det tid til undervisning i dagens tema. Du er med til denne første undervisning, hvor du kan få en fornemmelse af, hvad der sker. Efter undervisningen vil der være en grundig gennemgang af kostprogrammet for nye medlemmer.

 

Hvem henvender Sense kost sig til, og hvad er Sense?

Sense principperne består af en række værktøjer, som gør en kostomlægning og ændring af livsstil meget lettere for hele familien.

Sense står for sund fornuft, hvor du ikke hverken behøver at tælle kalorier eller veje din mad i en uendelighed. Det er slut med at undgå fedt og spise kedelig mad. Ikke flere kure, der alligevel ikke fører til et varigt vægttab.

Sense går en anden vej. En vej der er gennemtestet og som bygger på sund fornuft. Det gør også at du får succes med at holde dit vægttab for altid.

Når vi spiser efter Sense, spiser vi enkelt og velsmagende mad, som hele familien kan være med til. Du kan tage udgangspunkt i det du / I allerede spiser, og så lære at Sense det. Senere kan du udvide dit repetoire med nye og spændende opskrifter, hvis du har lyst til det.

Sense er tre hovedmåltider om dagen, hvor du lærer at prioritere de enkelte elementer i kosten på en ny måde.

Masser af protein fra bla. fisk, kød og æg, masser af grønsager og et par spiseskefulde fedtstof til hvert måltid, gør at du sagtens kan tilpasse dine yndlingsretter til Sense. Tre til fire håndfulde mad pr. måltid gør dig mæt – og vi bruger vores hænder som målestok for, hvor meget der skal på tallerknen.

Når kroppen får de ting den har brug for, vil du også bedre kunne styre en mulig trang til de søde sager meget bedre.

Du vil opnå en mæthed og en frihed i forhold til ikke at behøve at tænke på mad hele tiden.

 

 

Hvad med det mentale?

Man siger tit at vejen til et vægttab sidder mellem ørerne, og det er nok heller ikke helt forkert.
Jeg arbejder meget på mine hold, med den mentale del af vægttab og kostomlægning. Dette er også en stor del af min undervisning på holdene.

Når du melder dig ind på mine hold, vil du altid blive mødt med en udredningstest, som du kan udfylde indefor de første tre uger. Derefter afleveres den til mig, jeg læser den igennem og vi aftaler en tid, til en personlig samtale, hvor vi finder frem til de ting, der vil være hensigtsmæssigt, for dig at arbejde mere med.

Man har også mulighed for at tilkøbe individuel vejledning hos mig, ud over at gå på hold, hvis man har brug for det. Her er linket til 1/2 times vejledning, men der er flere forskellige tilbud på hjemmesiden under shoppen om opfølgnings samtaler.

Jeg er uddannet Mentor i mad og psyke, og bruger mine kompetencer til at vise vejen for dig, med de udfordringer, som du nu lige har i forhold til din kost. Vi har allesammen ting med i vores bagage, som kan have indvirkning på vores spisemønstre, og vores forhold til mad i det hele taget.

Derfor er det også et vigtigt område, at have fokus på.